Logo Recepty pro děti

Tipy na prosinec: Kam vyrazit za gastronomií s dětmi?

van-stromek

Recenze |

Gastronaut.cz - rozcestník dobrých chutí

Prosinec je pro děti měsícem, na který se těší snad ze všech nejvíce – přijde Mikuláš a Ježíšek, alepro rodiče je spíše obdobím stresu z vánočních nákupů, úklidů a nejrůznějších povinností. Je to však škoda, vždyť adventní období by se mělo prožívat přesně opačně, tedy v klidu, míru a v rodinné pohodě. Zanechte proto starostí a vydejte se na některou z gastro akcí, jejichž hlavním tématem jsou právě Vánoce a tradiční vánoční pokrmy. A kdo se ještě nechce vtáhnout do vánočního mumraje, tak má možnost si pořádně zahodovat třeba na nefalšované zabijačce. Přejeme dobrou chuť!

Vyšehradský advent
26. listopadu – 18. prosince 2011, Vyšehradské sady, Praha 2

Zapomeňte na předvánoční shon a nechte se okouzlit adventní atmosférou ve Vyšehradských sadech. Program je letos opravdu bohatý a na své si přijdou zejména děti, pro které pořadatelé připravili desítky divadelních představení, zábavné atrakce a výstavu pohádkových kostýmů. Kromě trhů, hudebních vystoupení nebo možnosti nechatsi vyjevit budoucnost ve Věštírně, určitě oceníte i příjemně vyhřátý stan, v němž bude možné ochutnávat staročeské speciality,připravené špičkovými kuchaři z usedlosti Ladronka.

Vánoce na hradě Bítov
17.–18. prosince 2011, Státní hrad Bítov, region Jihomoravský

Ukažte dětem, jak si místní hradní páni zdobívali své panské pokoje v období Vánoc. Kromě této expozice zhlédnete také výstavu betlémů, které vyrobili žáci zdejší základní školy a na závěr prohlídky si budou užívat i vaše žaludky. V otevřené panské kuchyni ochutnáte tradiční vánoční cukroví, vánočku a buchty paní kastelánky a kastelánovy grilované klobásky. Zahřát se můžete u kamen speciálním punčem nebo svařákem. Tak vzhůru na Hrad!

Vánoční prohlídky zámku a pivovaru
25.– 26. prosince 2011, Zámek Dětěnice, region Královéhradecký

O vánočních svátcích, kdy se sejde celá rodina, je ten pravý čas vyrazit na společný výlet. V Dětenicích bude otevřen zámek, v němž najdete živý betlém s příběhem o narození Ježíška a doprovázet vás budou vánoční koledy a vůně vanilky. V zámeckém pivovaru si rodiče můžou poslechnout historii výroby dětenického piva lásky, které se zde vaří podle původní tajné receptury rytíře Artura. A nakonec určitě nevynechejte návštěvu staročeské krčmy, kde se rázem stanete součástí středověku. Zdejší specialitou je maso pečené na otevřeném ohni a drsná dobová obsluha.

(c) Jana Vašáková 2011 powered by TXP